Príbeh Clique očami Barcode Collective

Je pravdou, že máme radi výzvy. Nové projekty, nové požiadavky, posúvanie hraníc našich i ľudí okolo nás. Viac menej aj kvôli tomu Barcode Collective vznikol. Zúročovať naše skúsenosti a posúvať sa ďalej. Byť pri zrode niečoho nového, kreovať nové veci, inšpirovať sa a byť inšpiráciou. Ponúknuť obchodným partnerom moderný, súčasný, novodobý prínos pre ich nový projekt. Presne preto je jednou z hlavných častí Barcode Collective práve barový konzulting. Doposiaľ sme v rámci nášho konzultingu pracovali na projektoch tak povediac okrajovo. Či už v rámci profesionálnych tréningov personálu, tvorby menu, profesionálneho fotenia či nastavení kalkulácii, noriem a správneho ekonomického fungovania podniku. Nebolo to však to, kedy by sme sa mohli takpovediac „odviazať“ a byť súčasťou naozaj veľkého projektu. Doposiaľ.

Určite poznáte ten pocit alebo etapu v živote, ktorá je akýmsi vaším míľnikom. Kedy rozdeľujete na čas pred tým a čas po tom. Pre nás je jedným z takýchto míľnikov práve Clique. Ani vo sne by ma nenapadlo, keď mi 2. novembra prišla správa od Filipa, že ideme do Bratislavy ohľadne nového projektu, ako sa to všetko vyvinie. Dnes sme za to obaja veľmi vďační. Ako môže takáto práca profesionálneho konzultingu vyzerať? Presne o tom bude tento blog. A ešte o jednej veci alebo skôr mieste. O jedinečnom bare Clique!

PRVÉ STRETNUTIE

10. novembra sme teda absolvovali prvú cestu do Bratislavy. Je to náš štandardný postup, odprezentovanie seba, našej práce a zistenia možnosti budúcej možnej spolupráce. Pred nami sedel pán, ktorého už Filip poznal z predošlých stretnutí. Sympatický, mladý muž, ktorý okrem toho, že je výborným hercom, je profesionálom aj v gastronomickom biznise. Reč je o Marekovi Fašiangovi, ktorého ďalším projektom mal byť aj koncept Clique. Vedľa neho sedela veľmi príjemná manažérka Tánička (osoba na správnom mieste, bez ktorej by mnohé veci nevyzerali ako vyzerajú teraz, ale to už predbieham ☺ ). Prvé celodenné stretnutie malo ukázať smerovanie, víziu a vzájomný konsenzus pre ďalšiu spoluprácu. Z našej strany sa stále snažíme zistiť čo najviac informácii, ktoré potrebujeme pre vytvorenie návrhov, odporúčaní a vypracovaní ponuky pre ďalšiu spoluprácu. Na pripravených podkladoch z druhej strany sme mali vizuál nového, krásneho, dizajnového podniku, ktorý sa mal nachádzať na nábreží Dunaja – v Eurovei. Už z prvého pohľadu sme vedeli, že „do toho chceme ísť“. Zmysel pre detail, koncepcia, zameranie a poloha budúceho podniku. Presne to z podkladov budúceho podniku bolo viditeľné. A presne to sú tie veci s ktorými radi pracujeme. Pred nami bola výzva. Otázkou však bolo, čo vieme ponúknuť. Čo vie ponúknuť Barcode Collective?

PRÍPRAVA

Celý nasledujúci týždeň sa niesol v duchu kreovania, našich osobných brainstormingov, stovák popísaných strán papiera a nápadov, ktoré zvykneme zapisovať na veľkú tabuľu. Áno presne tak ako je to v amerických filmoch ☺ Nieže by sme sa cítili dôležito, ale ono to proste u nás funguje. Ale začnime poporiadku. Úlohou Barcode Collective bolo zastrešiť kompletnú barovú stránku budúceho projektu Clique. Možno si niekto povie, že čo je na tom vedy. Obyčajný bar. V prvom rade Clique nemal byť len „obyčajný bar“ a my nikdy nerobíme veci prvoplánovo. Vedeli sme, že tu musíme a hlavne chceme odviesť dobrú prácu. Založenú na dobrej komunikácii, nápadoch, kreativite, dômyselnosti a dať tam štipku inakosti. Presne to je pre nás typické.

Pri našom druhom stretnutí sme predniesli nápady akým smerom by sa mohol projekt uberať po barovej stránke. Nasledovala prezentácia našich pripravených podkladov a vecí, ktoré sme z barového videnia chceli do podniku priniesť. Smerovanie podniku už „načali“ dámy z dizajnového štúdia JAM STUDIO a to jedinečným budúcim dizajnom. Marek mal v hlave jasnú predstavu budúceho smerovania a finálneho výsledku. To bolo veľmi dôležité. Aby každý z tímu mal presnú predstavu o finálnom projekte. Veci sa pohli a realizácia sa začala. Barcode Collective bol súčasťou tímu realizácie Clique.

BARCODE V PRAXI

Zastrešenie barovej časti začína tým hlavným – barom. Bar je srdcom každého podniku. Preto je viac ako dôležité ako sa za budúcim barom bude pracovať. Koncepcia, materiály, rozmiestnenie spotrebičov, výrobných technológií atď. Za barom sme obaja odpracovali nejeden piatok, preto chvalabohu zo skúsenosti vieme ako navrhnúť bar aby bolo všetko „po ruke“. Nasledovali podrobné nákresy barových pultov, zápultia, vybavenia a technológii. Na nič nesmiete zabudnúť, ak chcete aby bar šľapal ako hodinky. Kávova časť baru, cocktailová časť s dvomi barmanskými stanicami. Mierky, centimetre, vzdialenosti, dispozícia, prepojenie. Všetko do seba muselo zapadať. Bar zakreslený a poslaný na realizáciu.

Pred zostavovaním samotnej ponuky si bolo najdôležitejšie uvedomiť koncept a finálny výsledok ako by mal bar vyzerať. Otváracie hodiny, budúca klientela, lokalita a pod. Na rad prichádzalo niečo, čo bolo dôležitejšie ako všetko ostatné. Menu. 8 z 10 barov do menu „nahádže“ mainstreamové značky a overené klasiky. Ak sa však chcete odlíšiť a chcete aby budúci bar nebol len jeden z desiatich, museli sme uvažovať inak. Pri tvorbe menu začíname skôr psychologicky ako technicky.

JEDINEČNÉ MENU

Pri tvorbe menu sme na zreteľ brali výnimočnosť, woow efekt, aspekt odlíšenia. Ďalej budúcu prácu barmanov v bežnej praxi. Nemohlo obsahovať položky, ktoré by bar veľmi zaťažili, ale na druhej strane sme vedeli, že musí obsahovať prvky, ktoré budúci hostia ešte nevideli. Tvorba menu nie je jednodňová či týždňová záležitosť. Menu sme kreovali do posledného dňa pred finálnou tlačou. Potrebovali sme nájsť element, ktorým sa bude menu uberať a ten element sme našli. Kedže Clique mal byť zmysleným konceptom, rozhodli sme sa budúce menu Clique zamerať na ľudské zmysly.

Výsledná podoba menu pozostáva z tzv. „klasických“ drinkov v jemnom twiste, čo znamená s malými vylepšeniami. Ďalej klasických Bubble Starterov, no najväčší fokus sme dávali na špeciálnu kategóriu signature cocktailov zameraných na ľudské zmysly.

Hmat, chuť, sluch, zrak a vôňu. Nebolo ľahké sfinalizovať coctaily, ktoré by presne pôsobili na ľudské zmysly. Vo finálne sa nám to však myslíme podarilo.

  • Čo sa hmatu týka pracovali sme so špeciálnymi materiálmi vyrobenými na mieru, ktoré sú dotykovo atypické.
  • Pri chuti sme sa nechali inšpirovať štruktúrami cocktailov pri prvom ochutnaní a nečakaných zmenách chutí pri pití jednotlivých cocktailov
  • Sluch bol prezentovaný veľmi špeciálne. Inšpirovali sme sa modernou dobou a pripravili sme cocktaily, ktoré sú kompatibilné s vašimi mobilnými telefónmi. Keď na ne ukážete telefónom, prehodia vás na stránku s hudbou, ktorá odzrkadľuje samotný cocktail.
  • Zrak mal byť prezentovaný niečim unikátnym Tzv. Woow. Preto práve tu servírujeme cocktail napr. v Aladinovej lampe či v ženskej kabelke.
  • Vôňu sme zasa preniesli do cocktailov v podobe orienálneho zadymenia drinku či aromatickými tinktúrami na pohár, ktoré prinesú úplne iný vnem a zážitok z pitia cocktailu.

Veľký dôraz sme dávali na výber inventáru a výberu používaného skla. V týchto veciach je doma práve Filip. Musím povedať, že sa s výberom skla skutočne vyhral. Nie tuctové, ktoré je vidieť v ostatných prevádzkach na Slovensku. Práve naopak. Poháre zo zahraničia, atypických tvarov, elegantné, sofistikované, praktické, ktoré keď sme rozbaľovali, tešili sme sa ako deti pod vianočným stromčekom ☺ Toto sú presne detaily, ktoré odlišujú bary a bary. Detaily. Na tom je to všetko postavené. V Barcode Collective sa snažíme odlíšiť práve v detailoch.

Menu však neznamenajú len cocktaily a bodka. Naším štandardom je vypracovanie kompletných barových noriem a kalkulácii vďaka ktorým budúci barový personál bude vedieť pracovať bez problémov.

PRÁCA TÍMOV

Pri realizácii konceptu Clique sme pracovali v tímoch. Od nášho zastrešenia barovej časti, cez dizajnérske oko dám z JAM Studio, cez stály manažérsky dohľad už domácich manažérov. Denno denna komunikácia, stovky e-mailov, riešenie veci cez videohovory, osobné stretnutia. Len málokto si vie predstaviť, koľko práce a úsilia sa skrýva ak chcete mať vo finále produkt, ktorý má byť „iný“, výnimočný, bez zbytočných chýb, prepracovaný čo možo najviac ako sa dá.

Veľké ďakujeme by sme chceli aj touto cestou povedať všetkým, ktorí si s nami tieto chvíle užili ☺

IDEME DO FINÁLE

Ďalšie stretnutie prebehlo. Práve sme doladili dátumy a termíny otvorenia. Posledné týždne sú z hľadiska náročnosti asi najťažšie. Všetko, čo bolo na papieri, je potrebné preniesť na najdôležitejšiu časť baru – personál. Z našej strany si zakladáme na osobných stretnutiach a školeniach. Staviame na emóciu. Chceme vyvolať pocit nabudenia, chuti do práce a motivácie. Školenia pozostávajú z dvoch častí. Teoretickej – kde predstavujeme koncept, preberajú sa stratégie fungovania, predaja, predchádzania a riešenia problémov, tovaroznalectva a profesionality. A časti praktickej – kedy už reálne za barom prechádzame položku po položke v nápojovom lístku. Cvičíme modelové situácie a pripravujeme personál na základe našich osobných dlhoročných skúsenosti, ako by mali reagovať v určitých momentoch a situáciách.

V deň Grand Openingu to bolo naozaj okúzľujúce. Práve tu vidíte tie týždne a mesiace práce. Ako to do seba všetko zapadlo ako skladačka. Jedinečný dizajn, krásny bar, unikátne menu, profesionálny personál a konečne už aj element pre ktorý to všetko robíme – ľudia, hostia.

ZÁVER

Ako bolo spomenuté na začiatku. Clique je našou srdcovkou. Ďakujeme Marekovi a jeho tímu, že sme mohli byť súčasťou, tohto jedinečného konceptu. Stretla sa tu partia ľudí, ktorí si môžu právom hovoriť profíci. A my sme veľmi radi, že sme s tímito ľuďmi mohli spolupracovať. Veríme, že Barcode Collective obohatil tento jedinečný koncept a priniesol tam presne to, čo priniesť mal. Presne pri tomto koncepte sme si naozaj uvedomili, že toto je to, čo nás baví. Byť pri zrode niečoho nového. Inšpirovať seba a byť inšpiráciou pre ostatných a vytvárať a zanechávať za sebou kus dobrej práce. Veríme, že Clique sa zaradí medzi ikony na barovej mape Slovenska a sme toho súčasťou. Dovidenia v Clique – keď tam budete určite si dajte Šanelku – „je dziva ☺“ .

Ďakujeme a pri nových projektoch dovidenia.